Skip to main content

Securitas’ta İmaj Kapıda Başlıyor

Securitas, “İmaj Kapıda Başlar Projesi” ile sektördeki fark yaratıyor.

Yayınlandı
31 Mayıs 2022 15:09

Özel güvenlik sektörünün bilgi lideri Securitas, “İmaj Kapıda Başlar Projesi” ile sektördeki fark yaratıyor. Şirket  2013 yılında başlattığı proje ile Securitas’ın güvenlik görevlilerinin kişisel imajlarını iyileştirmeyi hedefledi.  Konuyu değerlendiren Securitas Türkiye Kurumsal İletişim Müdürü Elif Koca, “Securitas olarak sunduğumuz hizmetlerde farkı insanın yarattığının bilincindeyiz. Çalışanlarımız hem Securitas’ın, hem de çalıştıkları projelerin markasının imajlarını temsil ediyorlar. Bu nedenle sorumlulukları büyük ve kişisel imajlarının kurumsal imaja paralel olması önemli.

Bu bakış açısıyla güvenlik görevlilerimize bir takım imaj ve iletişim eğitimleri vererek özenli giyinmeleri, kişisel hijyene önem vermeleri  ve güler yüzlü davranmaları yönünde eğitimler verdik, dönemsel olarak bilgilendirmeler yaptık. Kısa sürede oldukça olumlu geri dönüşler aldık. Hizmet verdiğimiz markanın da yüzü olan güvenlik görevlilerimizin bir avm, otel, okul, site girişinde gelenlere sıcak bir gülümseme ve yerine göre “günaydın” “hoş geldiniz” “iyi akşamlar” diye hitap edilmesinin insanlarda ne kadar pozitif etkisi olduğunu farkettik. Ayrıca bu eğitimler ile çalışanlarımızın öz güvenini artırarak iş motivasyonlarına da katkı sağladık” dedi.

Belli dönemlerde proje ziyaretleriyle yapılarak değerlendirmeleri yapıcı bir şekilde proje sorumlularıyla paylaşıldığını ve ihtiyaç duyulan durumlarda çalışanlarımıza eğitimleri tekrarladığını belirtten Elif Koca, “Şu an için bu konuda yol gösterici bilgiler içeren bir kitapçık hazırlığındayız. Müşteri tarafında da büyük ilgi gören bu projeyi daha da geliştirerek, Securitas olarak farkımızı bir kez daha ortaya koyacağız” dedi.

Müşteri değerlendirmeleri

Projeye müşteriler tarafında da büyük ilgi gördü ve olumlu geri dönüşler aldı. Hatta müşterilerden gelen geri dönüşlerle projenin içeriği geliştirilmeye devam etti. Securitas’ın kurumsal imajını çalışanlara en doğru şekilde yansıtmaya çalıştıklarına dikkat çeken Elif Koca, “Üstelik bu çalışmalarımızla güvenlik sektörünün imajına da olumlu yönde yansıyor diyebilirim. Güvenlik görevliliği aslında gözününde olan fakat maalesef bir güvenlik sorunu çıkmadığı sürece fark edilmeyen bir bir meslek. Çantamız aranmak istediğinde, metal dedektörü sinyal verdiğinde, çocuğumuz kaybolduğunda güvenlik görevlisi akla geliyor. Çoğumuz oturduğumuz sitedeki güvenlik firmasının markasını, hatta kapıdaki güvenlik görevlisinin adını bile bilemeyebiliyoruz. Biz istedik ki girilen bir çok kapıda ilk karşılaşılan yüzler duruşlarıyla, gülüşleriyle, parfum kokularıyla dikkat çeksin ve imaj kapıda başlasın. Çünkü o kapıdan girildiği anda müşterilerimiz ve onların misafirleri, konukları, müşterilerinin ilk gördüğü yüzler bizim güvenlik görevlerimiz oluyor “dedi.

Securitas olarak hayat geçirdiğimiz tüm projelerle gerek güvenlik sektörümüzde gerekse hizmet verdiğimiz markalar nezninde bir fark yaratmaya, işimizi layıkiyle yapmaya çalışıyoruz diyen Elif Koca,”Bu sektördeki diğer firmalara da ilham vermeyi gönülden diliyoruz çünkü Türkiye’de 320 binden fazla güvenlik görevlisi var ve gerek imaj gerek sürdürülebilir bir dünya gerekse engelsiz bir yaşam için bilinçli insan sayısını arttırırsak dünyamız güzelleşir ve biz farklı bir dünya görmeye başlarız” dedi.